به گزارش ایران۴۹/از یاسوج، اردیبهشت سال ۱۳۸۴ در اولین سفر دولت نهم به کهگیلویه و بویراحمد پروژه خطآهن یاسوج_ اقلید در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان یکی از شاهراههای مهم توسعه با خارج کردن استان از بنبست، واژه محرومیت را از چهره کهگیلویه و بویراحمد بزداید.
احداث راهآهن اقلید_ یاسوج در سال ۱۳۸۹ مصوب شد اما به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگزنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن اختصاص داده شد.
راهآهن یاسوج_ اقلید به طول ۱۲۷ کیلومتر قرار بود کهگیلویه و بویراحمد را به خط راهآهن سراسری متصل کند، اما با روندی که این پروژه دنبال میکرد نیم قرن طول میکشید تا پروژه به سرانجام برسد.
خط آهن یاسوج_ اقلید از دستور کار خارج شده اما اتصال استان به شبکه ریلی در دستور کار مسئولان قرار دارد و حتی از مصوبات سفر دور اول آیتالله رئیسی هم اتصال استان به شبکه ریلی است.
در همین خصوص سید علی احمدزاده از تلاش برای سرمایهگذاری خارجی در خط آهن یاسوج_ گچساران خبر داد و گفت: با چینیها وارد مذاکره شدیم تا برای احداث راه آهن یاسوج _گچساران به بنادر جنوبی کشور سرمایهگذاری کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چینیها از او برای شرکت در این کشور دعوت کردند، گفت: در سفر دولت به استان موضوع سرمایهگذاری چینیها در راهآهن یاسوج مطرح و تضمین لازم به شرکت چینی داده میشود.