به گزارش ایران49/از ياسوج:سید علی احمدزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در تمامی استانها تخصیصهای سفر دوم رئیسجمهور شروع شده و پول زیادی به استان تزریق خواهد شد.
وی افزود: تمام وعدههایی که به مردم دادیم را دوباره آغاز میکنیم، مردم تصور نکنند که به آنها تعهد و قول دادهایم و آن را رها کردیم، بلکه منتظر تخصیص های ریالی بودیم و بدون شک این قولها به سرانجام میرسند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیشبینی بر این است که به زودی در چند شاخص از جمله محرومیت جادههای روستایی خارج میشویم و این در این دولت انجام میشود.
احمدزاده بیان کرد: سالهای گذشته در منطقه زیلایی حدود پنج ماه ارتباطات قطع بود، استاندر حال عبور از این شرایط است و جادههای روستایی آسفالت خواهد شد. باید تردد راحت باشد تا وضعیت رفت و آمدهای مردم تسهیل شود.
وی ادامه داد: بسیاری از روستاها تنش آب آشامیدنی داریم. اما با بودجه ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی بسیاری از تنشها مرتفع و برداشته میشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال تعهد دولت برای تأمین آب شرب است. بسیاری از مناطق شهر یاسوج کمبود آب آشامیدنی داشت که بخش زیادی از مشکلات بخش فرسوده شهر بازسازی و لولهگذاری شد و بخش دیگر در حال اجراست.
احمدزاده عنوان کرد: پروژههای نیمهتمام شهر گچساران و دهدشت که رها شده بود دوباره از سرگرفته خواهد شد دولت همهی این پروژههای مهم را دیده است.
وی ابراز کرد: در سفر اول رئیسجمهور و اعضای دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سایر استان های کشور اعتبارات خوبی برای زیرساختها داده شد؛ البته این اعتبارات در حد ترازلازم استان نبود که دلیل آن عدم هماهنگی مدیران استانی با دولت جدید «رئیسی» بود.
احمدزاده افزود: این در حالی بود که دولت آقای رئیسی در استان مستقر نشده و برخی از مدیران استانی هم از دولت قبل «روحانی» بودند؛ بنده هم آن زمان تقریباً دو روز بعنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده بودم، به هرحال سیاستهای دولت جدید با مدیران دولت قبل خیلی هماهنگی یا حداقل انگیزه لازم برای تأمین اعتبارات وجود نداشت؛ اما از طرف دولت رئیسی به نسبت اعتبارات خوبی تخصیص داده شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتبارات را برای پروژههای ملی و طرحهای بزرگ اقتصادی از جمله جاده پاتاوه- دهدشت و پروژههای تراز استانی و روستاها تفکیک کردیم.
وی تصریح کرد: پروژه پاتاوه-دهدشت فراتر از استانی بود؛ جادهای که ترانزیت شمال به جنوب هست و سالها برای آن زحمت کشیده شده است.
احمدزاده بیان کرد: برای بهرهبرداری این پروژه عظیم یک تحرک لازم بود که دولت این تحرک را با تزریق اعتبارات به کار برد، اعتباراتی که این پروژه را در یک مقطع زمانی یکساله به اتمام رساند و اگر قرار بود همچون گذشته اعتبارات تزریق شود شاید تا پنج سال دیگر هم به بهرهبرداری نمیرسید. توجه دولت در سفر رئیسجمهور برای بهرهبرداری جاده پاتاوه-دهدشت به این پروژه سرعت داد.
وی بیان کرد: طرح اقتصادی پتروشیمی گچساران حدود ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در این دولت تزریق شد و این پروژه فوق استانی و تراز ملی در سفر دوم رئیسجمهور به بهرهبرداری رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این یکی از هنرهای دولت مردمی بود که این رقم بزرگ اعتبار را تخصیص دهد و این پروژه را از رکود طولانی به مدار تولید ببرد و این تحول عظیمی بود که در این دولت شکل گرفت.
احمدزاده تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج که سرنوشت تلخی داشت با بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفردولت زنده شد و در کمتر از یکسال این کارخانه از صفر در مدار تولید قرار گرفت.
وی افزود: پروژهای که دیگر چیزی از آن باقی نمانده بود تأسیسات و تجهیزات آن به یغما و فروش رفت و غارت و مستهلک شد از طرفی نیروی انسانی توانمند بیانگیزه محل را ترک کرده و دیگر آنجا یک مخروبهای بود درواقع یک مخروبه را تحویل گرفتیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رقم چهار هزار میلیارد ریال در یک پروژه برای استان کهگیلویه و بویراحمد رویاست، استان با این رقمهای بزرگ آشنایی و تجربه نداشت؛ که کارخانه با یک مدیریت جهادی خوب در مدار تولید قرار گرفت.
وی ادامه داد: اقدامات دیگری در سفر اول رئیسجمهور آغاز شد و بسیاری از پروژههای تراز ملی و استانی به خوبی پیش رفتند از جمله پروژهی هشت کیلومتری باند دوم جاده سیسخت در یک مقطع بسیار کوتاه زیرسازی و آسفالت شد و تونلها به خوبی در حال اجرا هستند.
احمدزاده افزود: همچنین طرح تشریفات مطالعات بزرگترین پل کشور انجام شده است که این اقدام سادهای نبود اما در این دولت شدنی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه استانی محور یاسوج- بابامیدان کلنگزنی شد و مسیرهای بابامیدان-یاسوج، یاسوج- اصفهان، یاسوج-شیراز و یاسوج-اقلید امن شدند و برای ایمنی تمامی مسیرها نیاز به زمان و اعتبار است.
وی افزود: مسیر گلزردی-یاسوج در یک مقطع زمانی محل اصلی تصادفات بود که آن را اصلاح کردیم. ۱۲ درصد تصادفات انسانی را کمربندی یاسوج ثبت کرده که با احداث زیرگذر و رفع ایرادات در سال ۱۴۰۳ تصادفات به صفر خواهد رسید. جاده یاسوج-اصفهان دوبانده و نیوجرسی شده و تصادفات پایین آمده است که تلاش میشود این جادهها را دوبانده کرده و استان را از این شرایط خارج کنیم.