به گزارش ایران49/از ياسوج:
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفعترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص میکند.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز میتواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبههای سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پروازهای پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می شود و دارای قابلیت های بی نظیری است اما محروم از حتی یک متر خط ریلی است و پروازهای فرودگاه آن هم کج دار و مریز برقرار است و در حال حاضر ، بیشتر حمل و نقل کالا و مسافر در کهگیلویه و بویراحمد از طریق جاده انجام می شود.
افزایش پروازهای یاسوج در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از آرزوهای بزرگ مردم این دیار، نیازمند مطالبه گری مردم، چانه زنی نمایندگان و پیگیری مسئولان است تا به سرانجام برسد.
افزایش پروازها و توسعه فرودگاه یاسوج گامی مهم و اساسی در توسعه همه جانبه استان است بنابراین می طلبد مسئولان ارشد استان و نمایندگان پیگیری این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.